Nagyot nőtt tavaly a sörpiac, mennyiségben 4, értékben pedig 11 százalékkal nőtt az ital magyarországi kiskereskedelmi értékesítése, és meghaladta a 150 milliárd forintot – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a Nielsen. A piackutató hozzátette, hogy a sörhöz kapcsolódik a második legmagasabb bevétel az általa vizsgált 90 kategória közül.
Tavaly a boltokban a hagyományos sörök voltak a legnépszerűbbek, az eladások 90 százalékát tették ki. A különböző ízesített sörök 7, míg a búza-, barna-, félbarna- és kukoricasörök 3 százalékos részaránnyal szerepeltek.
Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója a gazdasági lapnak elmondta, hogy folytatódott a a prémium és szuperprémium kategóriájú sörök térnyerése az olcsóbb italokkal szemben, de robbanásszerűen nőtt az alkoholmentes sörök fogyasztása is. A szövetségnek még nincsenek pontos adatai a tavalyi fogyasztásról, de hasonló adatokat várnak, mint 2017-re, amikor 6,2 millió hektoliter sör fogyott Magyarországon.