Igaz még nincs itt az igazi tél, a hó, miközben ezek a sorok íródnak, gyönyörűen süt a nap, de akkor is van néhány olyan jó tanács, amelyet már most érdemes elolvasni. És természetesen majd megfogadni.
Még mindig van olyan autós – nem is kevés – aki mellőzi a téli gumit, részben anyagi okokból, részben tájékozatlanságból. Most is hallani még olyan kijelentést, hogy mifelénk kevés hó esik, minek hát a téli gumi. A téli abroncsra nem a hó, hanem a hőmérséklet miatt van szükség. +7 fok alatt a nyári gumi tapadása nem megfelelő, az autó könnyen megcsúszik, meghosszabbodik a fékút. A téli abroncs tapadása ezzel szemben alacsony hőmérsékleten megnő. Kétségtelen, hogy a téli gumik viszonylag drágák, ezért sokan használnak úgynevezett négy évszakos gumikat. Ezek nem helyettesítik a téli gumit, de a nyári abroncsnál biztonságosabbak.
Az őszi-téli időszak elején a világítást és a fékrendszert is ellenőrizni kell. Fontos, hogy az akkumulátor jó állapotban legyen, különben hidegben jöhet a betolás vagy a bikázás. Ha télen hosszabb ideig áll a jármű, az akkumulátort szereljük ki, és vigyük meleg helyre. Tegyük rendbe az ablaktörlő gumikat, használjunk fagyálló ablakmosó folyadékot, legyen kéznél jégkaparó, jégoldó, páramentesítő. Sáros, latyakos útviszonyok mellett a lámpákat és a rendszámot is tartsuk tisztán.
Csúszós úton, rosszabb látási viszonyok között tartsunk a szokásosnál nagyobb követési távolságot, válasszunk az út- és látási viszonyoknak megfelelő sebességet. Csúszós úton, főleg, ha az autóban nincs ABS, bánjunk óvatosan a fékkel, mert a jármű könnyen kormányozhatatlanná válik. A télre való készülés jegyében, ha van rá lehetőség, érdemes téli tanpályás vezetési gyakorlaton részt venni. Ősszel és télen mindig tájékozódjunk alaposan az út- és látási viszonyok, az időjárás várható alakulásáról, és ne feledjük, van olyan helyzet, amikor az autót érdemesebb otthon hagyni.